JAROSLAV ŠLAPAL

Vyhledávání

E85

10.09.2013 20:04

Palivo ETHANOL/E85 má několik bezkonkurenčních výhod ohledně životnosti motoru.

Ethanol neobsahuje žádný karbon, který zásadně snižuje kompresi a tím pádem i životnost benzinového motoru. Při použití klasického naturalu se nanáší usazeniny karbonu na ventily které pak nedoléhají a tím pádem se po letech výkon auta snižuje, u ethanolu se ale nic takového neděje. Mikročástice karbonu obsažené v oleji také ničí těsnící kroužky na pístech válců. Karbon se objeví v oleji při jízdě na natural docela rychle, cca po 3000 km od výměny oleje - olej černá.  V ethanolu nejsou obsaženy mikročástice karbonu tudíž olej při jízdě na ethanol nečerná a zachovává si vyskozitu. Právě proto že ethanol neobsahuje karbon tak se zásadně prodlužuje životnost motoru.

Dále se  zásadně prodlužuje životnost lambda sond a katalyzátorů - protože se na těchto součástkách při jízdě ne ethanol neusazuje karbon (což je známe hlavně u lambda sond,  které pod silným nánosem karbonu nedokážou měřit bohatost směsi paliva).

Další výhodou které zásadně ovlivnuje životnost motoru je nižší výhřevnost a tepolota hoření paliva o až 32% tím pádem se součástky v motoru zdaleka tak tepelně nenamáhají a tím se také značně prodlužuje životnost motoru.

Nižší výhřevnost má také jednu nevýhodu - kvůli nižší výhřevnosti není možné dosáhnout úplně stejnou spotřebu jako u naturalu, spotřeba se pohybuje od  3% až 25% navíc, samozřejmě vše záleží na stavu motoru.

Ethanol (Líh) není samozřejmě zdaleka tak agresivní  jako benzín, jelikož benzin je těkavá látka a k zvýšení oktanového čísla  se používají látky např. Methylbenzen známí jako Toluen, což u ethanolu není nutno jelikož má oktanové číslo 109 bez chemických přísad.

Je samozřejmé že ethanol nerozpouští ani hadičky nebo těsnění, jelikož je méně agresivní než benzin. Teoreticky by se životnost motoru měla zvednout o 30 až 35%.

 

Palivo ETHANOL/E85 má několik bezkonkurenčních výhod ohledně životnosti motoru.

Ethanol neobsahuje žádný karbon, který zásadně snižuje kompresi a tím pádem i životnost benzinového motoru. Při použití klasického naturalu se nanáší usazeniny karbonu na ventily které pak nedoléhají a tím pádem se po letech výkon auta snižuje, u ethanolu se ale nic takového neděje. Mikročástice karbonu obsažené v oleji také ničí těsnící kroužky na pístech válců. Karbon se objeví v oleji při jízdě na natural docela rychle, cca po 3000 km od výměny oleje - olej černá.  V ethanolu nejsou obsaženy mikročástice karbonu tudíž olej při jízdě na ethanol nečerná a zachovává si vyskozitu. Právě proto že ethanol neobsahuje karbon tak se zásadně prodlužuje životnost motoru.

Dále se  zásadně prodlužuje životnost lambda sond a katalyzátorů - protože se na těchto součástkách při jízdě ne ethanol neusazuje karbon (což je známe hlavně u lambda sond,  které pod silným nánosem karbonu nedokážou měřit bohatost směsi paliva).

Další výhodou které zásadně ovlivnuje životnost motoru je nižší výhřevnost a tepolota hoření paliva o až 32% tím pádem se součástky v motoru zdaleka tak tepelně nenamáhají a tím se také značně prodlužuje životnost motoru.

Nižší výhřevnost má také jednu nevýhodu - kvůli nižší výhřevnosti není možné dosáhnout úplně stejnou spotřebu jako u naturalu, spotřeba se pohybuje od  3% až 25% navíc, samozřejmě vše záleží na stavu motoru.

Ethanol (Líh) není samozřejmě zdaleka tak agresivní  jako benzín, jelikož benzin je těkavá látka a k zvýšení oktanového čísla  se používají látky např. Methylbenzen známí jako Toluen, což u ethanolu není nutno jelikož má oktanové číslo 109 bez chemických přísad.

Je samozřejmé že ethanol nerozpouští ani hadičky nebo těsnění, jelikož je méně agresivní než benzin. Teoreticky by se životnost motoru měla zvednout o 30 až 35%.

 

Zpět

© 2013 Všechna práva vyhrazena.